Marknadsfredag i Särna 23/7 -10

Klicka på de små bilderna för att se dom i större storlek


Jag & Calle avslutade semestern med en helg i Särna. Vi har inte varit här så mycket, vet inte varför egentligen det har bara blivit så. Men efter den här helgen blir det säkert fler gånger för vi hade hur kul som helst!!

På fredagen v 29 är det alltid marknad. Den har blivit mycket större sen jag var där sist, kul!! Här blev det till och med lite shoppat. Bredvid brandstation så hade dom bil-utställning, blandat nytt, gammalt och väldigt gammalt....




1. Rogers bil
2. Torsten Wallmos lastbil, denna vann pris på cruisingen på Idre Yran
3. Väldigt gammal bil, fungerar tydligen för dom vevade (!) igång den och körde ett varv
(tyvärr så missade vi detta)


Eftersom jag "missade" marknaden på Idre Yran så blev det lite handlat här istället....


Ett par varma och gosiga ull-tofflor


Bekväma och praktiska foppa-aktiga tofflor att ha hemma i trädgården, 75 kr på SkoKlädes :-)


2 sjalar, tyckte att det var dags med lite färg för den jag använder idag är svartvit.




Middag med hela familjen, händer inte så ofta ;-)


Sen kom det förbi massa folk innan vi skulle till parken. Bara familj & släktingar till pappa & Marita.








Kvällen avslutades naturligtvis med dans i parken. Har inte varit där sen den sommaren jag & Calle träffades, alltså 8 år sedan - helt galet!! Vi hade i alla fall hur kul som helst. Jag träffade folk som jag inte sett på massa år. T o m Calle sa att han hade roligare där än han haft något år på Idre Yran - det ni ;-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0