Trädgården 4 maj

Klicka på bilderna för att se dom i större storlek

     
1. Bellis & 2. Penséer är det enda jag planterat i krukor än så länge,
väntar tills det blir lite varmare innan jag vågar köpa mer blommor.


       
1. Runt Magnolian har jag fyllt på med mer jord och sått krasse som jag tänkte ska klättra och blomma fint över hela busken senare i sommar. Magnolian är ju bara fin nu på våren när den blommar, sen är den bara grön och tråkig.
2. Oreganon och kanske Timjan har överlevt vintern i min lilla örtagård,
har även sått basilika och dill precis som förra året.


    
1. Jordgubbarna är fulla i blommor så med lite tur kanske vi har jordgubbar till midsommar.
2. Grannen har fått lite mark av oss och håller på bredda sin uppfart för att få plats med två bilar.


    
1. En Stockros som sått sig själv utanför A-K's fönster. Ska bli kul och se hur den blir när den slår ut.
2. Den gamla Stockrosen kommer också för fullt.
I krukorna har jag sått Oregano och Timjan, tänkte ha krukorna på altanen sen när dom växt till sig.


         
1. Påskliljorna är så gott som överblommade, nu kommer det Liljekonvaljer istället.
Såg faktiskt dom första blommorna igår.
Har även sått vallmo här som jag hoppas kommer sen när alla vårblommor har blommat färdigt.
2. Rabarbern kommer för fullt. Tyvärr verkar inte mina svarta och vita tulpaner vilja vara med i år,
vet inte om det är något djur som gett sig på dom eller om det är nått annat fel.
3. Kaprifolen utanför sovrummet är grön och fin.


     
1 & 2. Nektarinträdet blommar fortfarande med söta små rosa blommor.
Ska ut med en pensel i morgon och hjälpa till med pollinering tänkte jag.


          
1. Grusgången håller på att få sig en ordentlig "make over", men mer om det i ett eget inlägg.
2. Buskarna utanför A-K har fått komma ner bättre i jorden, får se om dom får mer fart av det kanske.
3. Rosorna och mina smultron växer fint. Ingen fart på vinrankan ännu men det kommer väl.


    
1 & 2. Plommon(?)trädet på framsidan blommar vackert!



Fina tulpaner utanför 1:an.

Klicka på bilderna för att se dom i större storlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0