Ont, det gör ont...

Nu måste jag skriva av mig lite här. Med tanke på hur mycket av min tid som går åt till min värk så är det egentligen konstigt att jag inte skriver mer om den här. Antar att jag inte vill verka gnällig. Men tro mig det hade ni också varit i min situation. Det är snart fem år sen sista olyckan och alltså snart fem år av mer eller mindre konstant värk. Konstigt att jag inte tappat gnistan tidigare. För nu är det faktiskt inte kul längre, jag är så jäkla trött på den här kampen. Det är ju ingenting som fungerar.

Var hemma från jobbet tors & fre och på fredagkvällen började huvudvärken släppa. Igår höll den sig borta nästan hela dagen. Men efter några glas vin och en knapp timmes tv-spelande så var den tillbaka med full kraft och den sitter fortfarande i. Jag har precis tagit en Treo och sitter med min värme-massage-grej framför tvn, får väl se om det kan dämpa eländet lite grann. Calle är ute och klipper gräset, jag vill också vara ute och hjälpa till men det går ju inte.

Verkar inte som jag tål alkohol längre. Blev ju precis samma sak när jag var i Idre. Fredagkväll på säsongsavslutningen, vi åt middag med pappa, faster och massa andra. Hur kul som helst men det tyckte tydligen inte min nacke, fick ont redan under middagen sen höll det i sig under hela kvällen. Missade Larz Kristerz & Scotts som spelade den kvällen. Stannade kvar i värdshuset, tråkigt att gå tillbaka till stugan, men orkade inget annat än att sitta vid bordet. Hur kul är det!? Konstigt att folk tycker att man blivit en tråkmåns...

Ja som sagt ni får ursäkta gnället, men ibland är det skönt att skriva av sig lite. Hoppas ni andra har det bra där ute i vårsolen...

Kommentarer
Postat av: Linda/Gulligullan

Så tråkigt att läsa om dina smärtor :( Jag visste tyvärr inte om att du levde med det, vad är det för olycka du varit med om?

2009-05-10 @ 21:00:24
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: muZen

Det är samma här, alkohol förvärrar smärtan.

man slappnar ju av & då kan den härja fritt.

Ibland vill jag bara låsa dörren & dra ur telefonen. Stänga HELA familjen ute & bara vara i mitt smärtego, men då kan man ju missa nått.

Så länge man har den nyfikenheten kvar tror jag man härdar ut. Tappar man den då är man illa ute.

Så kämpa på!! Drick om du känner för det & ta smällen som kommer bara för att få ha lite roligt en stund. För det mesta låter jag bli för jag vet hur j-vligt det kan bli. Men ibland då bara vill man ju...

KRAAAAAM!!!!!!

2009-05-11 @ 11:59:38
Postat av: Lotta

Hej,

du, vad är det för skada du har? Min systers man har nu blivit opererad i USA 3 ggr, för olika typer av typ whiplashskada. Det finns en svensk läkare där som utför operationerna och min systers man har blivit otroligt mycket bättre, likaså min killes syster, som efter att ha pratat med min syster (phu, många släktband här) for över och opererade sig. Båda upplever en enorm skillnad i livet och med sin kropp. Om du är intresserad kan jag sätta dig i kontakt med någon av dem så kan de berätta. De har också gått igenom tusen undersökningar och behandlingar osv.

Tråkigt att höra att du har så ont, jag har ju sett det nära mycket och vet verkligen hur det inskränker livet. Hör av dig om du vill!

Lotta

2009-05-11 @ 20:26:58
Postat av: Maja

Jag förstår att det känns tungt. Att gnälla kan hjälpa lite för stunden i alla fall : ) Så det är tillåtet!



Har du testat spikmatta? Jag har precis beställt en, dock inte testat än. Kanske kan lindra lite, det verkar hjälpa lite mot det mesta : )

Kram på dig!

2009-05-12 @ 14:08:28
URL: http://majaob.blogg.se/
Postat av: Maja

Ok, spännande, jag ser fram emot att testa min : ) Trist att det inte hjälper mot värken för dig.

2009-05-12 @ 15:47:13
URL: http://majaob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0