Trädgården 27 juni, 8 juli och 20 juli

Eftersom jag har tagit massa bilder i trädgården och inte hunnit lagt upp dom här så gör jag ett stort inlägg med allihopa. Då blir det lättare att se vad som hänt på dessa veckor.

Klicka på bilderna för att se dom i större storlek

         
1. 27 juni - Nektarinträdet är fullt i små kart
2. 8 juli - Här har fåglarna börjat äta upp alla kart så jag slänger på nätet vi har haft över jordgubbarna
3. 20 juli - Inte många kart kvar nu, hoppas något får sitta kvar och mogna

    
1. 27 juni - Närbild på dom små karten
2. 20 juli - Nu har dom blivit lite större, men som sagt är det inte så många kvar

         
1. 27 juni - Krasse på tillväxt
2. 8 juli
3. 20 juli - Nu blommar det!



    

         
1. 27 juni - Solrosor och Margeritter
2. 8 juli - Solrosor, Oregano & Timjan
3. 20 juli - Solrosor, Oregano & Timjan och överblommade Margeritter

         
1. 27 juni - Magnolian är snart överväxt av krasse
2. 8 juli - Nu blommar det fint
3. 20 juli - Nästan överblommat

         
1. 27 juni - Den självsådda stockrosen utanför A-K's fösnter
2. 8 juli - Den blommar med blekrosa blommor, alltså inte samma som den gamla
3. 20 juli - Böjd av vinden

      
1. 27 juni - Den gamla stockrosen
2. 8 juli - Blommar med fin vinröd färg
3 & 4. 20 juli - Bruten av vinden, har bundit upp den med hjälp av en blompinne,
får väl se hur länge det håller

         
1. 27 juni - Örtkrukan, här finns dill, oregano, timjan och lite basilika
2. 8 juli - Dags att skörda dillen
3. 20 juli - Nu är dillen nerklippt och nya frön är sådda

         
1. 27 juni - Kommer inte ihåg vad blommorna heter, fick fröna på trädgårdsmässan
2. 8 juli
3. 20 juli

         
1. 27 juni - Lobelia har fått ersätta bellisen som har blommat över 
2. 8 juli
3. 20 juli

    
1. 27 juni - Lejongap om jag inte minns fel
2. 20 juli - Äntligen börjar det hända något i den här krukan

    
1 & 2. 27 juni - Egna jordgubbar, smakar antingen ingenting eller smultron


1. 27 juni - Kaprifolen är full i fina blommor

    
1. 27 juni
2. 8 juli


1. 27 juni - Överblommade penséer, nu har jag sått krasse där istället


1. 27 juni - En självsådd vallmo vid rosorna på framsidan


    
1 & 2. 27 juni - Murgröna och Klematis


1. 8 juli - Vildvuxen rabatt utanför ettan

    
1 & 2. 8 juli - Våran fina ros, den doftar underbart

         
1. 8 juli - Smultron...
2 & 3. 20 juli - ....men tyvärr så smakar dom inte så mycket

    
1 & 2. 20 juli - Denna Lilja satte C's pappa för flera år sedan,
kul att den fått vara i fred och kan blomma i år


1. 20 juli - Mogna krusbär, hoppas dom är kvar när jag kommer hem från Väsby

    
1 & 2. 20 juli - Våran Nyponhäck ser bättre och bättre ut tycker jag

    
1 & 2. 20 juli - Fina amplar utanför vår ytterdörr



Klicka på bilderna för att se dom i större storlek

Kommentarer
Postat av: Maja

Vilka jättefina bilder! Jag får utomlandskänslor på flera av bilderna. Ni måste lägga ner en hel del tid för att ha det så fint. Härligt att ha en sådan trädgård att gå ut och ha det bra i : )

2009-07-22 @ 07:37:34
URL: http://majaob.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Jätttefina trädgårdskort, gillar stenarna mkt!

2009-07-23 @ 07:46:21
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: muZen

Hmmm Tror jag måste flytta söderut så jag oxå får lite frächt i min trädgård..

Du har så fint Ellie så jag blir SÅÅÅÅÅÅ AVIS!!!

Kram

2009-07-31 @ 11:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0