Pipa, Brasilien 3 dec 2008

Vi gick tidigt, kl 6, för att åka iväg på utflykten "Upplev Brasilien". Men när vi öppnade dörren så låg det lapp där det stog att utflykten var inställd pga för få anmälda. Det sjuka var att jag hade känt på mig att det skulle bli så, hela kvällen innan tänkte jag att "det blir ingen utflykt i morgon" hel skumt...

Så vi gick till stranden tidigt istället. Men det var väldigt varmt så mesta tiden spenderades faktiskt i skuggan. Tror det var en bit över 30 grader. Tråkigt nog såg vi inte så många termometrar så jag har väldigt dålig koll på hur varmt det var under hela tiden och absolut ingen koll på vattentemperaturen, men det måste ha varit väldigt varmt eftersom jag klarade av att bada ;-)

På kvällen blev jag dålig, mådde illa och kände mig yr. Vet inte om det var nått skumt med alla juicerna jag hällde i mig dagen innan eller om det var värmen. Fick i mig jättelite middag sen låg jag nästan hela kvällen. Tråkigt avslut på semestern, men vi klarade oss bra ändå tycker jag. Jag var helt säker på att jag skulle bli mer dålig eftersom jag har så känslig mage, men det gick riktigt bra.


Uppe till vänster är vårat rum, lite konstigt att dela balkong med ett annat rum.


Ett cashew-träd...


...och en cashew-frukt. Längst ner sitter nöten. Man använder det röda att göra juice och marmelader av.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0