Höstträdgården 26 september




Basilikan är skördad och torkad,
ska göra samma sak med oreganon och timjan tänkte jag.


Krasse som har självsått sig sen förra året...


...är till och med på väg in i växthuset.




Nu börjar tomaterna se väldigt trötta ut, dags att rensa ut dom snart.


Hela gräsmattan på baksidan är full i svamp...


...och vackra blåklockor!






Här har nektarinträdet och rosmarinbusken hamnat.


Rosmarin.


Nektarinträdet, ska bli kul att se om det överlever vintern.
Någon som nått tips??


Här har lavendeln hamnat. Stenröset runt om är inte helt färdig,
Calle ska gjuta fast stenarna så dom inte rullar ner på min bil (!)




Ringblommorna blommar fortfarande för fullt.


Nyponhäcken kommer väldigt ojämt,
tänk om alla hade kunnat bli så där fina som den i hörnet.






Några klasar vindruvor blir det i alla fall, men dom är sura ;-)


Vackraste rosen blommar och doftar underbart fortfarande.


Mina smultron har kommit bra tycker jag, dom blommar och ger bär hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Emil

Men jäklar så grönt ni har det! Här uppe är allt gult, och löven har börjat ramla av träden...

2008-09-28 @ 13:23:50
URL: http://www.emilhenning.com
Postat av: Maja

Åh, vad fint och härligt! Man blir lycklig av att se alla fina bilder.

2008-10-02 @ 17:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0