Helgen...

Sitter här och väntar på att Calle ska komma hem nån gång. Väskan är packad, blommorna vattnade osv. Vi ska nämligen till dalarna i helgen. Ska fira mormor som fyller 85 år på söndag. Så det blir en helg hos min morbror som bor i Landbobyn (ligger några mil utanför Mora). I morgon tänkte jag och mamma plocka lingon om det inte regnar. Om det regnar så åker jag nog in till Mora och shoppar lite istället ;-) Har inte blivit så mycket sånt i sommar, behöver lite block och annat kul nu när jag ska plugga.

Har varit hemma från jobbet i några dagar, åkte på nån konstig magsjuka. Har mått jätte illa i tre dagar, i början frös jag så jag skakade. Det började i onsdags men då var jag så dålig i nacken så jag trodde att det var därför jag mådde så illa. Men när jag kom till jobbet igår fick jag reda på att en jobbarkompis låg hemma med samma sak så då åkte jag hem och bäddade ner mig. Stannade hemma idag också för jag fick knappt i mig en rostad macka i morse. Men jag faktiskt jobbat lite hemifrån, svårt att låta bli när man vet att man har saker som behöver bli färdigt...

I onsdags var jag och träffade en ny läkare på vårdcentralen för att försöka få mer hjälp med nacken. Jag ville väl egentligen ha nån ny smärtstillande medicin men han var inte så lätt övertalad. Han pratade mycket om hur det hänger ihop med hur man mår psykiskt när man sån här långvarig värk som jag har. Hans förslag var att jag skulle gå ner i arbetstid några veckor för att testa om det blir bättre. Då fick jag lov att tala om att jag har tänkt plugga samtidigt som jag jobbar heltid i höst (inte smart, jag vet det). Men jag tänker testa att vara ledig två onsdagar nu eftersom det är onsdagar jag har varit dålig dom senaste veckorna. Sen har jag en ny tid hos honom om två veckor så får vi se vad han säger då.
Passade även på att prata vaccination med en sköterska när jag ändå var där. Så nu är det bestämt att både jag och Calle ska ta Twinrix-vaccin inför resan till Brasilien. Tar första, av tre, sprutan på fredag. Hoppas jag klarar av det utan att bryta ihop, hatar verkligen sprutor!

Nej nu ska jag kolla så jag packat allt. Hoppas ni får en härlig helg!!

PS. Kommentarer är roliga att få ;-)

Kommentarer
Postat av: Sandra P

Hoppas ni får det bra i Dalarna kusin :)

Saknar er.

2008-09-05 @ 19:11:56
URL: http://sperssson.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej hej!

Har inte läst din blogg på länge, kul att bli lite uppdaterad om vad du gjort. Kul att du ska läsa kurs. Jag har ju också funderat på företagsekonomi någon gång. Du får berätta hur det går.

Ännu roligare att ni ska ut och resa, snygg bikini! Läste att det skulle bli övergångsställe i Grebbestad nu vid konsum, mycket vettigt!

Hoppas helgen och kalaset varit bra! Vi får försöka träffas snart, kramar

2008-09-07 @ 20:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0