Trädgården och växthuset 29 maj


Liten och stor krusbärsbuske, båda är fulla i bär


Vinrankan och de två rosorna är på väg i "min hörna" som jag gjorde iordning förra året,
minns ni hur det såg ut innan, kolla här...


Närbild på rosorna,
under dom växer smultron som jag sådde förra året.
Ska nog försöka sprida ut dom lite mer så dom täcker jorden runt vinrankan oxå.


Anna-Karin och Barbro har planterat nya buskar utanför sig efter att Calle sågade ner dom gamla.


Penséerna blommar fortfarande fint så dom får stå nån vecka till innan jag byter ut dom mot sommarblommor


Nya nyponhäcken är planterad, ser inte så rolig ut ännu men det kommer grönt
på nästan alla plantor så det ska nog bli fint om några år


Syrenen på framsidan blommar alldeles ljuvligt,
synd att jag är allergisk så det inte går att ta in några blommor.
Får njuta av dom i trädgården istället.


Här har jag sått vallmo, ska bli kul att se om det blir något


Calle har köpt rosmarin och lavendel genom deras grönsaksgrossist på jobbet.


Stockrosorna växer för fullt


Min lilla örtagård växer lite ojämt tycker jag. Dillen ser ut att ta över hela krukan...


Tomater...


...nektarinträd...


....och mer tomater i växthuset än så länge



080603

Nu får citrusplantorna oxå flytta ut i växthuset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0