Pipa, Brasilien 24 nov 2008

Måndag, nu har dom flesta brasilianarna på hotellet åkt hem. Väldigt lungt i hela byn, vissa butiker och restauranger har stängt idag. Medans andra har börjat med julskyltningen. Känns helt absurt att se julgranar och tomtar som hänger i palmerna. Man kan ju inte få någon julstämning i den här värmen.

Vi spenderar dagen på centrum-stranden. Calle råkade beställa cocosnöt till mig istället för Coca-Cola. Kul att prova men jag kan inte påstå att det var gott...







Alla som känner mig vet att jag inte är mycket för att bada men här var vattnet så varmt så jag har faktiskt badat varenda dag. Pipa är från början en surfar-by vilket betyder att det hela tiden är mer eller mindre höga vågor. Så det gick inte att ligga i vattnet utan man gick bara ner och svalkade sig lite.





Denna bild är tagen precis efter den förra, jag har precis blivit översköljd av en våg.


Texten "100% Jesus" såg vi på många båtar och bilar. 


Vi åt lunch på surf-restaurangen idag också, så här ser den ut från stranden.

Kommentarer
Postat av: Anne

OHHH, det där såg ju helt underbart ut!! Vad härligt med sol & värme!



God Jul & Gott Nytt År!



Kram!

2008-12-23 @ 05:34:33
URL: http://www.schaferliv.com
Postat av: Jennie

åh det såg inte lite härligt ut!

2009-01-02 @ 23:38:02
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0