Påsken 2008

Dags att visa lite bilder från påsken. Bättre sent än aldrig...

Vi hade egentligen tänkt åka upp redan på torsdagskvällen men eftersom det var oväder på gång och vi var trötta så väntade vi tills på fredagen. Inte så smart visade det sig eftersom ovädret också väntade tills på fredagen. Genom dalsland var det helt hopplöst, inte plogat någonstans - dom kanske inte har några plogbilar i dalsland för det var samma sak på hemvägen!?
Vi kom i alla fall fram tillslut, några timmar senare än beräknat. Köpte mat på grillen och tog det bara lugnt med farfar framför tvn hela kvällen.

På lördagen följde vi med faster & co till deras egna lilla tjärn. Det var vi och typ 40 st av Tobbes släktingar. Många som jag aldrig träffat förut och nästan inga som Calle känner, men vi hade trevligt ändå. Det enda som var tråkigt var vädret, så fort solen försvann så blev det svinkallt. Vi höll oss nära elden nästan hela tiden. Men vi var faktiskt med på fisketävlingen, första gången Calle vinterfiskar så det var lite tråkigt att vi inte fick nån fisk. Farfar vann såklart - jättekul för honom!! Sen var det dags för tipspromenad och den gick inte heller så bra för oss, men vi skyller på att nästan alla frågor handlade om Idre ;-)

image1215
Calle försöker hålla sig varm med flytande värme ;-)

image1216
Calle pimplar för första gången.

image1217
Mycket folk...

image1218
...och mycket skotrar.

image1219
Farfar tar emot sitt pris för vinsten i fisketävlingen.

image1221
Se så glad han blev!!

image1222
Den här lilla tjejen fick oxå massa priser.


På kvällen åkte vi ner till Särna för att hälsa på pappa & co i deras stuga. Vi hade funderat så om vi skulle äta innan eller efter vi åkte dit. Men när vi kom dit så skulle dom precis äta och det räckte till oss också, ibland har man tur ;-)
Kul att få träffa lillebror, ser ju inte honom så ofta. Han hade blivit jättelång! Snart är alla mina småbröder längre än mig!?

image1223
Pappas vovvar var lite trötta!


Efter Särna var det dags för utgång i Idre. Sunrise spelade på Lodjuret så jag tyckte att vi absolut skulle dit för att se om man såg några bekanta ansikten. Så det blev en snabb dusch och sen hem till faster innan vi åkte vidare till Lodjuret. Jag fick mig en riktigt trevlig överraskning när det visade sig att min bästaste Charlotte var där - jättekul att träffa dig gumman!!! *puss å kram*
Sen fick jag reda på en smygläsare *vinkar till Eva* - väntar fortfarande på den där kommentaren ;-)
Mycket trevlig kväll tyckte jag!!

image1224   image1225
Världens bästa Charlotte                       Kusin John & Macke




På söndagen var det dags att åka vidare till Särna. Eftersom mamma & co spenderade sin sista helg på Byggevallen så ville vi sova en natt där också. Mycket man ska hinna med på en sån här helg...

image1226
Min bil blev "lite" saltig på vägen upp. Har nog aldrig sett bil så täckt av salt nån gång, man hör nästan hur saltet fräter i lacken...


image1227

image1228
Här ser man hur mycket snö det var. Svårt att fatta att det är så mycket
snö där när vi knappt sett snö här nere denna vintern.

image1229


image1230
Naturligtvis blev det lite fotat på mitt vanliga ställe.

image1231
Härliga vinterbilder



Har inga bilder att visa från Byggevallen. Skönt att vara där och bara ta det lungt efter en väldigt intensiv lördag. Jag fick mammas bärbara dator som hon aldrig använder, har redan fixat trådlöst här hemma så nu sitter jag i soffan i vardagrummet och surfar =D


Hemfärden på måndagen har ni ju redan sett lite bilder från. Vi kom iväg ganska sent för vi hälsade på pappa en sväng sen ville jag vara med när mamma gick igenom dom sista lådorna från vinden, hittade bla mina gamla LP-singlar!! Som ni redan sett så åkte Calle fast i en fartkontroll efter Sälen, inte så kul men så många gånger som han bromsat framför dom där fartkamerorna så har vi nog haft turen på vår sida hittils. Sen höll jag på att åka dit i Sunne men jag klarade mig, det hade väl varit snyggt om vi fått böter båda två...
I värmland började det snöa och det gjorde det till och från hela vägen hem sen, inte kul alls med tanke på att dom inte kan ploga i dalsland. Vi blev stående i Grums i typ en halvtimme pga en olycka, tur att inte vinden från pappersbruket låg på åt det hållet! Så hemresan blev ingen trevlig upplevelse, har nog aldrig varit så skönt att komma hem tror jag ;-)


Det var an liten sammanfattning av påsken 2008. Måste ha varit den intensivaste påsken på måmga år, många man ska träffa och mycket man vill göra en sån helg. Speciellt när hela min familj finns samlade inom några mils avstånd. Tur att det bara är påsk en gång om året!!!

Avslutar med bilder på godiset som jag gjorde till alla där uppe.
Det samma citrustryfflar som jag gjorde i julas.

image1232

image1233

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Härliga bilder från Idre. Här snöar det just nu i massor. Usch och fy och blä.
Häls Eva (Zappe)

2008-04-07 @ 14:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0