Trädgården & Växthuset 7 okt

image977
Det blir några klasar med vindruvor i år i alla fall

image978

image979

image980
Luktärtorna blommar - bättre sent än aldrig ;-)

image981
Denna härligt doftande rosen blommar oxå fortfarande,
svårt att förstå att det är oktober

image982
Jag har satt jordgubbar runt hela växthuset,
får väl se hur resultatet blir nästa år

image983

image984

image985

image986
En Physallis i närbild.

image987
Plantorna utanför ytterdörren är fulla i gröna tomater...

image989
...så jag klippte bort nästan alla blad så dom får så mycket sol som möjligt,
får väl se om nån mer hinner mogna innan jag måste slänga dom

image988

image990

image991
Paprikorna har äntligen börjat mogna...

image992
...och goda är dom oxå!

image993
Chilli-plantor

image994
Första chilli-skörden på tork

Kommentarer
Postat av: muZen

Vad man saknar din zon, här uppe får man njuta av alla stenrösen å kylan som gör intåg i höstmörkret... blir så avis på alla grödor du får skörda. Vi fick 8 små tomater ala körsbärsstorlek & EN ätabar zuchini i år... :0(
Ha D gôchtt
Kramar om

2007-10-16 @ 13:08:03
Postat av: Jonas Gardsiö

Lite avis på dina odlingar faktiskt.

Jag hade en del fint på gång i krukor här hemma, men det mådde inte så bra i augusti september när jag jobbade borta i Geilo.

Svårt att odla på distans är väl slutsatsen:-)

2007-10-22 @ 05:30:55
URL: http://www.gardsio.se/minblogg.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0