Växthuset - del 1

Igår kunde vi äntligen påbörja bygget av vårat omtalade växthuset. Känns skönt att äntligen vara igång även om det är mycket jobb kvar. Gårdagen var solig men väldigt blåsig så det var inte ett dugg skönt, speciellt för mig som inte rörde på mig utan mest stod still och höll i saker medans Calle skruvade. Men lite färg i mitt bleka ansikte lyckades jag nog få i alla fall. Och jag somnade skönt på soffan på kvällen sen och var tydligen väldigt trött eftersom jag sov där hela natten...

image710
Vi börjar så klart med att lägga ut ramen för att se var huset ska stå.
Här gör vi dagens största misstag, vi missar att kolla om det är någon skillnad på delarna. Och det är det ju naturligtvis eftersom det ska vara en dörr på ena kortsidan så är ju inte den likadan som den andra kortsidan. Detta upptäcker vi inte förrens vi är nästan klara och Calle ska montera dit dörren!!! Men vi klarade oss undan ganska lindrigt i alla fall. Först trodde vi att vi skulle få plocka isär nästan alltihop men vi fick loss ramdelarna bara genom att lossa på några muttrar. Usch tänk vi fått plocka isär alltihop och gjort om från början, hemska tanke!!

image711
Svartis är som vanligt väldigt intresserad av vad vi pysslar med. Han tycker nog att det är jättekul att vi kryper runt på hans nivå....

image712
En bit på väg... Som ni ser så har till och med Calle fått på sig en jacka och då kan jag lova att det är kallt!! På slutet hade jag min skoterjacka på mig så mycket frös jag!!

image713
Så här långt kom vi denna första dagen. Nu är det bara resten kvar.....

Kommentarer
Postat av: Mikaltiril

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2009-07-16 @ 08:27:42
URL: http://mikaltiril.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0