Trädgården 1 maj

image684
Vi hade Max här så han fick vara med på baksidan, men efter sina små rymningar så sitter han numera alltid fast i lina. Lite tråkigt för honom kanske men det är bäst så. Inga mer akuta besök hos vetrinären nu tack!!

image685
Påskliljorna sjunger på sista refrängen, och liljekonvaljerna är på väg.

image686
Den nya rabarbern är på väg ordentligt.
(Idag söndag 13 maj har jag gjort årets första paj på rabarber från plantan på framsidan)

image687
Jag sår morötter och rädisor. Busken är krusbär.
Max vill vara nära som vanligt, så nära att han lagt sig i krukorna med jord som jag gjort i ordning för att plantera i.

image688
Så där då var den omplanteringen gjord. Lådan längst upp till höger innehåller chili, resten är paprika.

image689
Max leker i vattenspridaren, men han tröttnade ganska snabbt. Tydligen inte lika kul med vatten på det sättet när man inte kan bada i det. Han är inte intresserad av kranen vid brunnen heller.

image690
Calle rensade i landet runt Magnolian. Det blev fem stycken jordgubbsplantor kvar och en massa plantor bort rensade...

image691
...några plantor hamnade i denna krukan. Och några hamnade i balkonglådor som vi har utanför ytterdörren.
Blommorna som hade kommit upp i denna krukan hamnade istället...

image692
...i denna ampel som hänger ovanför sittgruppen utanför ytterdörren.

image693
Vi gör ett sista återupplivningsförsök med min stackars lilla rosbuske. Har inga förhoppningar alls egentligen men jag ville i alla fall prova en sista gång. Denna buske har överlevt flera flyttar till olika ställen, men naturligtvis så lyckas jag ta dö på den. Antagligen så frös den ihjäl förra vintern när vi hade flera dygn med 20 minusgrader. För er som inte vet så heter denna buske "Elenor" så ni förstår kanske varför jag vill ha kvar den ;-)

image694
Svartis har lagt sig under en bänk och spanar på oss när vi jobbar. Tänk att han ska vara med överallt...

image695
....här sitter han och spanar ut över gatan. Jag tycker att det är lite läskigt när han sitter och går runt på kanten där, tänk om han skulle ramla ner!! Ja jag vet att katter har grym balans men det pirrar i alla fall i min mage när han är där och går. (Mamma det var detta kortet jag tog medans jag pratade med dig i telefonen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0